fredag 9 mars 2018

Mera tygnyheter!

Idag kom äntligen de två tygerna ur Robert Kaufmans serie med Gustav Klimt-inspirerade motiv. De här tygerna har varit på väg sedan 21 februari, och i vanliga fall brukar de ju komma på cirka tre dagar från det datum då jag erhållit fakturan från företaget i Danmark. Men jag är oerhört glad att tygerna har kommit till rätta. Nu måste jag bara ta mig i kragen och försöka sy upp några nya väskor med de här vackra tygerna.

Jag brukar ju alltid köpa tyger som har motiv inspirerade av Gustav Klimts måleri. Gustav Klimt är en av mina konstnärsfavoriter. Jag har haft förmånen av att få se många av hans verk när jag besökt Wien i Österrike. Under de senaste 25 åren har jag varit i Wien 24 gånger, och längtar alltid tillbaks dit. Det är en fantastisk stad.

Men nu håller jag på att planera en annan resa. I november skall jag åka till Houston, Texas. Jag skall deltaga i en Quiltmässa, och det är något som jag längtat efter att få göra under flera års tid. Nu 2018 skall den här resan bli av. Har bokat flygbiljett och beställt hotellrum, så nu är det bara bokning av inträdesbiljetter till den här mässan som måste göras.


For my foreign followers:

Today I received the parcel with the two missing bolts of fabric, från the Robert Kaufman series of prints inspired of the art work of Gustav Klimt. I Always buy fabrics with prints inspired by Gustav Klimt. He is my over all favourite painter, and I have seen a lot of his art work when visiting Vienna, Austria. I have been to Vienna 24 times in the last 25 years, and I Always long for going back to Vienna.

But at present I am plannig on participating on a trip to Houston, Texas, in November, 2018. This will also be one of the travel experiences that will be something out of the ordinary. The big Quilt Fair in Houston is something I have wanted to participate in for many years now, and this year 2018 will be the year for me to particpate. I am very much looking forward to this trip.

Below you will find a Picture of the Gustav Klimt inspired fabrics arriving today.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar