onsdag 21 februari 2018

Trevlig överraskning!

Igår fick jag ett e-postmeddelande från en dam, vars namn jag inte kände, som skrev att jag kunde vända mig till Symaskinsboden, Uppsala, och där hämta ut en pressafot till min symaskin, eftersom jag har en liten blog, som det finns en länk till på Husqvarna Viking Symaskiner. Eftersom jag är så rädd för att få e-postmeddelanden med virus i, så fick jag för mig att detta kanske var ett s.k. e-postmeddelande med "fishing" och länkar som man skall klicka på, och sedan har man hela datorn full med virus. Men döm om min förvåning, när jag idag besökte Symaskinsboden i Uppsala, så sade ägaren, att jag har en present till dig från Husqvarna, eftersom du är en av deras bloggare. Jag fick en pressafot som man skall använda för att kunna sy dekorationer av garn som man på ett sätt skall trä genom den här pressafoten och sedan kan man sy väldigt fina dekorativa sömmar på de arbeten man vill dekorera. Pressafoten heter: "Yarn Embellishment Foot". I morgon skall jag försöka använda pressafoten och se vad jag kan göra för roliga dekorationssömmar med den.

For my foreign followers:

Yesterday I received an e-mail from a lady, I did not know. Her message was that I would be able to go to my local Sewing Machine Store, Symaskinsboden, Uppsala, to get a special presser foot for my sewingmachine. Since I do get many e-mails with attemt to get hold of my passwords, and asking me to open files, where I am quite aware of, they do contain viruses, I at first thought this was such an e-mail, so called: Fishing. To my surprise, today, when visiting my local sewing machine store, the owner told me that he had a gift for me, and the gift was the special presser foot, called: "Yarn Embellisment Foot". I will surely try to make some decorative stitches on my next Projects using this presser foot. I will of course show the pictures here on my blog. Sometimes, good things happen, and making you feel so good. It was a really nice surprise.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar