torsdag 2 november 2017

Vilken överraskning!

Nu är höstens Sy- och hantverksfestival avklarad. Det var en mycket rolig helg den 27 - 29 oktober 2017, där jag fick träffa så många av mina trevliga syvänner. Här nedan kommer jag att lägga in en bild från min monter och en bild på mitt dubbelsängstäcke, som jag började sy den 3 september 2017, när jag deltog i en kurs på Högdalens gård. Kursledare var Gudrun Erla, från Island, numera bosatt i USA. Gudrun Erla har skrivit många böcker om quiltning och gjort många mönster, samt designat flera fantastiska linjaler för tillskärning av tyger, bland annat två linjaler kallade "Stripology" linjaler, där man på ett mycket exakt sätt kan skära till olika former för att sedan sy ihop till olika quilt-block.

När jag sedan kom hem från Sy- och hantverksfestivalen på söndag kväll den 29 oktober, hade jag meddelande från en av mina tygleverantörer om att de hade skickat 1 rulle tyg, som fanns hos speditören, samt att jag på måndagen den 30 oktober fick meddelande från speditören att de försökt leverera paket till mig den 27 oktober, men då var jag naturligtvis inte hemma. Jag åkte då till speditören för att hämta, som jag trodde, en rulle tyg. Döm om min förvåning, när de kom ut med ett paket som vägde nästan 20 kilo. Så nyfiken jag blev. Snabbt hem för att öppna paketet. Det visade sig innehålla tyger, som jag beställde den 7 december 2016, och som jag helt hade förlorat hoppet om att få. Det var efterlängtade tyger från Anthology Fabrics, designade av Jaqueline de Jonge. Nu kan jag äntligen börja sy ett täcke av ett mönster som Jaqueline de Jonge designat, och som heter "Something Blue". Det skall bli så roligt att börja med det här projektet. Under tisdagen och onsdagen fick jag även leverans från två andra tygleverantörer, dels lite nya färger av Moda Basic Grey Grunge tyger och ett tyg från Timeless Treasures, som jag säkert hade beställt för nästan två år sedan.

 

 

 

 

 








For my foreign followers:
Above you will find the Pictures of my Quilt, made from the pattern desgined by Gudrun Erla, and with the help of two different rulers, from Creative Grids, one 60 degree equilateral triangle, and the Stripology Ruler.
On Monday, October 30, 2017, I also received some fabrics, that I have been waiting for, since I ordered them on December 7, 2016, and for which I had almost lost the hope of receiving. It was a delivery of 18 bolts of fabric, from the Company: Anthology Fabrics, and the fabric designes were made by Jaqueline de Jonge. I am so happy that I received these fabrics, so now I will be able to make one quilt, also designed by Jaqueline de Jonge, called "Something Blue". It will be a challenge to make this quilt, but I will really try.
I also received some complimentary fabrics from Moda and one fabric from Timeless Treasures.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar