onsdag 27 september 2017

Påminnelse om öppet den 29 september och 1 oktober 2017

Förbereder mig för att jag skall ha öppet på en fredag, den här gången den 29 september 2017, mellan kl. 10.00 - 18.00. Sedan tänker jag även ha öppet på söndagen den 1 oktober mellan kl. 10.00 - 15.00. Det skall bli trevligt att testa med lite udda öppettider, för att se om det finns någon som kommer och besöker mig i mitt lilla krypin. Därefter är det förberedelser med sömnad och färdigställande av ett färdigkviltat enkelsängstäcke, där endast avslutningskanten är kvar att sy, och till det hoppas jag hinna sy klart dubbelsängstäcket, som jag påbörjade under en kurs med Gudrun Erla, från Island och USA den 1 - 3 september 2017. Jag har lyckats sy klart alla 1.470 bitar som skall ingå i täcket. Dessa bitar är nu hopsydda till trianglar och varje block består ju av 6 trianglar, vilket innebär att jag måste först sy ihop 6 trianglar x 49, vilket  innebär att jag skall sy inhop ytterligare 294 bitar för att dessa sedan skall sys ihop till 14 långa rader. Som sagt, det finns en hel del kvar att sy på det här dubbelsängstäcket. Har jag tur, kanske min vän Maria, hinner quilta täcket åt mig, så att jag kan visa det under Sy- och hantverksfestivalen i Stockholm, Älvsjö, den 27 - 29 oktober 2017. Jag hoppas att många av mina vänner planerar ett besök till mässan i Älvsjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar