måndag 18 september 2017

Nästa öppettid i Syateljén 29 september och 1 oktober 2017

September månads slut närmar sig med stormsteg. Tyvärr kommer jag inte att ha öppet i min syateljé sista lördagen den här månaden. Den infaller ju 30 september, och då skall jag resa bort över dagen. Jag kommer däremot att ha öppet i min Syateljé fredagen den 29 september i stället samt på söndagen den 1 oktober för att kompensera att jag inte kan ha öppet den 30 september. Så alla mina syvänner är välkomna till min lilla ateljé den 29 september och den 1 oktober. Det märks av att hösten är på frammarsch med stormsteg. Nu går vi mot mörkare tider och för att kompensera detta är det väl bra att kunna använda den tiden till sömnad. Jag lägger upp en bild på mitt nuvarande projekt, som jag påbörjade under en kurs arrangerad av Maria Bussler på Högdalens gård den 1 - 3 september 2017, och där Maria hade bjudit in en lärare från USA, Gudrun Erla, som höll i kursen. Den var mycket givande och inspirationsrik. Gudrun Erla var en mycket inspirerande och kreativ lärare. Hennes kreativa tänkande gick långt över vad jag lyckats med. Här är i alla fall en bild på vad jag lyckats sy hittills. 17 färdiga block av 49 till ett dubbelsängstäcke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar