fredag 28 juli 2017

Veckans sömnad

Under veckan som gått, den 24 - 28 juli 2017, har jag lyckats sy några små projekt. Under föregående helg hade jag ju två damer i min syateljé på kurs, och då blir det inte någon tid för eget skapande, så den här veckan har jag fått utlopp för ett uppdämt behov av att sy. Först sydde jag en liten väggdekoration med blommor. När jag städade i min syateljé, efter kurshelgen, hittade jag ett mönster som jag köpt för många år sedan. Där fanns teckningar på s.k. "Cornflowers". Jag får då associationer till våra vackra Rudbeckior. Det enda som jag använde från mönstret var teckningarna på själva blommorna. Resten är egen komposition. Idag har jag sytt ytterligare en liten mobilväska, av tygrester från ett tyg som jag sytt en solhatt av. Tyget har bilder på amerikanska bilar. Sedan har jag testat att sy en liten börs, av ett mönster som jag ritat själv. Har under ett antal år sytt flera sådana små börsar, för de har varit så användbara när jag åkt utomlands. Har haft flera stycken i olika tyger, och då kunnat hålla ordning på olika resevalutor, t.ex. SEK, EURO och GBP. Här kommer bilderna på den gångna veckans sömnad.

For my foregin followers: During the Week July 24 - 28, 2017, I have been in my studio and trying to get some order and cleaning. Upon going through some of my files, I found a Pattern of a small wallhaning with Cornflowers. I love these cornflowers, and I felt that I needed to make something of this pattern. Today I have also made a small purse with a fabric with American cars printed all ower the fabric. I have also made a small purse for coins. During the past years I have made several of these small purses, which have been very helpful when travelling abroad. I had these small purses in different fabrics, to be able to sort the different currencies like SEK, EURO and GBP. Easy to find when the coins were in different purses.


 

2 kommentarer:

  1. Så snygg bonad, och dina nessar är som alltid jättefina! Kram Catarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Catarina. Jag blir så glad när jag ser att Du kommenterat mina små inlägg på min blog. Önskar dig en underbar dag idag.

      Radera