tisdag 25 juli 2017

Kurshelg den 22 och 23 juli 2017

Den 22 och 23 juli 2017 hade jag för första gången en kurshelg i min syateljé. Eftersom min ateljé inte är så stor, så kan jag som mest ta tre personer på kurs. Jag hade kurs för två damer från Stockholm och vi hade två intensiva kursdagar. Damerna hann sy en liten börs (som jag tyvärr inte har någon bild på) och sedan sydde de varsin necessär efter mönstret "AnnaLi". På söndagen ville de båda sy varsin större necessär efter mitt mönster "Christls Runda Necessär". Det här innebar att vi fick förstora upp mönstret så att diametern på halvcirkeln skulle bli 30 cm. Sedan sydde damerna även varsin normalstor necessär efter samma mönster. Här kommer bilderna på vad de lyckades sy.

For my foreign followers:
During July 22 och 23, 2017, I had my first course in my little studio. I can only have room for 2 - 3 students in my little studio at the same time. I hade two ladies coming from Stockholm as my students, and they managed to sew a small little purse (no picture) and three other purses during the two day course. Below you can see the results of their efforts.

Mönster: "AnnaLi"
Mönster: "AnnaLi"
 



Christls Runda Necessär (förstorad)
Christls Runda Necessär (förstorad)



Christls Runda Necessär

 
Christls Runda Necessär

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar