måndag 17 juli 2017

Hallongrottor och sömnad

Under lördagen den 15 juli 2017 gjorde jag och min käre make, en utflykt till Mora och Unihoc Arenan, för att se Ovansiljans Quiltförening 10-årsjubilerande utställning. Det var en fantastiskt trevlig utflykt och så intressant att se alla vackra quiltar och övriga arbeten i lappteknik. Fanns hur mycket inspiration som helst att hämta. Det är inte klokt vad många duktiga och kreativa kvinnor och män det finns. Jag vill å det varmaste rekommendera en utflykt till Mora och tacka Ovansiljans Quiltförening för en fantastisk utställning.

Själv har jag tyvärr legat på latsidan de senaste veckorna när det gäller sömnad. Har i stället ägnat min lediga tid till att lyssna på talböcker och sticka sockor. Har suttit ute under äppelträden och kopplat av. Stickning skall ju vara avstressande. Igår kom det äntligen lite välbehövligt regn på eftermiddagen och då passade jag på att baka lite samt att sy en ny liten väska.  Här kommer bilderna på gårdagens aktiviteter.

For my foreign followers:

On Saturday, July 15, 2017, me and my husband took a little trip to the city of Mora, where "Ovansiljans Quiltförening" (the Quilters Guild of Ovansiljan) had their 10th Anniversary Exhibition of over 400 quilts on display. It was a fantastic exhibition and upon coming back to Uppsala my head was full of inspiration. But, sad to say, the only thing I came up with on Sunday July 16, 2017, was a little small purse and a tray of baked "Hallongrottor" or if it would be stranslated into English: "Raspberry Caves". Below you will find the picutres of my efforts.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar