torsdag 22 juni 2017

Glad Midsommar 2017

Vill önska alla mina vänner en riktigt Glad Midsommarhelg. Jag, min käre make och son, skall ta det lugnt på fredagen. Sonen arbetar framtill kl. 15.00 och jag får väl som vanligt försöka ordna med lite midsommarmat och midsommartårta.

Nu har nästan samtliga varor som jag beställt under våren kommit hem till syateljén och igår kom det lite roliga väskdeltaljer, från en ny leverantör. Jag har äntligen hittat jättefina karbinhakar, modell mindre. Sedan hittade jag även ringar i silver och guld och de var en jättefin finish. Bild på detaljerna kommer här nedan.

Under den gångna veckan har jag även lyckats sy lite. En ny solhatt med bilar på och en ny variant av en necessär med applicerde fjärilar som jag tidigare sytt en liknande av. Här kommer bilderna.

For my foreign followers:

I wish all my friends a really Happy Midsummer Holiday. Tomorrow I will make some typical Swedish food for the Midsummer Buffét, and a typical Midsummer cake with straberries.

By now, I have almost received all of the materials I have ordered during the spring season this year, and yesterday I received some new details for bag making. Very nice and high quality snap hooks and some very nice O-rings for fastening av shoulder straps.

During the past week I have also managed to sew a new bucket hat, with a fantastic fabric with colourful cars. I have also made a new small purse with appliqued butterflies. Pictures below.

 

De mindre karbinhakarna är 2,5 cm höga, de större 3,8 cm och ringarna har en inre diameter på 2,5 cm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar