söndag 9 april 2017

Nya tyger och information om öppet den 29 april 2017 kl. 10.00 - 14.00

Under den gångna veckan fick jag hem lite nya tyger som jag beställt. Den här gången fastnade jag för tyger i halvlinne som är väldigt fina i kvaliteten och som passar både till dukar, täcken och små väskor, samt även små klänningar. Sedan har jag fortsatt att sy upp flera små necessärer där jag använt mig av ett av mönstren som jag designade för flera år sedan: Christl's Lilla Necessär. Jag har sett att flera personer sytt necessärer av det här mönstret och lagt ut bilder på Facebook.

När jag har öppet den 29 april kommer jag att ha en hylla med REA-tyger, som jag rear bort till ett väldigt bra pris, 80 kr per meter. Priset för de här tygerna är ibland under det inköpspris som jag själv fått betala, men jag behöver plats i hyllorna för kommande tygleveranser, som jag har väntat på nästan ett halvt år, och det skall bli så spännande när de här tygerna kommer hem.

Vill även passa på att önska alla mina vänner och bekanta en riktigt skön och avkopplande Påskhelg. Använd tiden till eftertanke och var rädd om alla vänner och bekanta som Ni har och sänd även en tanke till dem som förlorat sina anhöriga i fredagens terroristattack i Stockholm, och även en tanke till de skadade som överlevt attacken.

For my foregin followers:

During the past week I have received some new fabrics. These fabrics are of halv linen and half cotton, and are very nice to sew with. I have often used halv linen/cotton fabrics in my small purses and below you will find some Pictures of the fabrics and purses where I have used the linen/cotton fabrics.

I will also have my studio open on April 29, 2017, between 10.00 to 14.00.

I wish all my friends a Happy Easter Holiday, although, sending my deepest condolences to the families who have lost their relatives in the horrifying terrorist attack in Stockholm last Friday.  I also Think of the persons injured in the attack and hope they will recover from their injuries.

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar