torsdag 2 mars 2017

Sammanfattning av Sy- och hantverksfestivalen 17 - 19 februari 2017

Nu är Sy- och hantverksfestivalen avslutad sedan snart två veckor tillbaks. Kan bara sammanfatta att mässan hade färre besökare än jämförelse med  våren 2016. Det som sålde bäst var mina tyger, mönster och mellanlägg till väsksömnaden. Övriga tillbehör sålde inte speciellt mycket, vilket är synd, eftersom jag har en del av fin kvalitet. Som vanligt i samband med mässan så får jag ett utbrott av mitt herpes-virus, så natten mellan lördagen och söndagen svullnade ena ansiktshalvan upp och jag hade fullt med blåsor och sår i näsan och munnen, samt värken i munnen. Det resulterade i att den inplanerade ögonoperationen den 23 februari måste ställas in och flyttas fram till den 23 mars. Men veckorna och dagarna springer ju iväg och det är nu bara drygt tre veckor kvar till nästa operationstillfälle. Hoppas jag inte åker på ytterligare någon trevlig virusinfektion till dess.

Har i alla fall lyckats sy upp en ny necessär där jag använt mitt mönster: "Christl's Runda Necessär" som bas, men har ritat upp lite nya sömlinjer och här kommer en bild på resultatet. Kommer inte att kunna ha öppet den lördagen den 25 mars, eftersom det är så nära inpå operationsdagen den 23, men i stället siktar jag in mig på att ha öppet lördagen den 1 april 2017, kl. 10.00 - 14.00. Det är inget aprilskämt, men jag kommer att meddela ifall jag inte kan ha öppet då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar