tisdag 21 mars 2017

Moda Basic Gray Grunge Täcke!

Jag har inte skrivit något på ett tag, för jag har inte haft så mycket att visa upp, men här tänker jag lägga upp en bild på en nästan färdig överdel till en enkelsäng. Jag har sytt av de tyger som jag har ur serien Moda Basic Gray Grunge, och som vanligt har jag inte följt något särskilt mönster och inte planerat någonting, utan bara sytt ihop trianglar (Half Square Triangles, HST) av de tyger som jag har fått hem under hösten 2016 och våren 2017. Det är typiskt mig, att bara sätta igång ett projekt och inte planera för det utan att se vad som kan bli av de hopsydda bitarna när man syr ihop dem helt på måfå. Nu är det bara den sista ytterramen som är kvar att sy, och här tänkte jag sy flygande gäss runt hela och sedan får man se hur det tar sig ut. Så några sytimmar blir det kvar innan överdelen är färdig. Tänker inte quilta den själv, utan som vanligt hänvisar jag till Maria Bussler, som jag skall be quilta mitt täcke när det är klart. Sedan håller jag på att sy en annan överdel där jag använder mig av romber och en provkollektioin av tyger från Hoffman Fabrics, tyger som de hade under åren 1991 till 1995. Täcket skall bestå av 154 romber och det är olika tyger i alla romber, så det här blir ett hopkok av många tyger.
Här har dagen börjat med snö, men nu verkar solen försöka titta igenom den molngrå himlen, så nu skall jag klä på mig och gå ut på en vårpromenad.

Här kommer bilden på Moda Grunge täcket. Ha en riktigt skön och avkopplande dag idag, för det är Ni alla värda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar