söndag 28 augusti 2016

Förberedelse inför Quiltköping den 2 - 4 september 2016

Har nu under ett par veckors tid arbetat med förberedelse inför Quiltköping. Det har ju  kommit hem en hel del tyger under de gångna veckorna och för att exponera tygerna på ett bra sätt har jag försökt sy upp lite nya väskor, necessärer och en del dukar och mindre väggbonader av dem. Igår hade jag öppet i min syateljé och det kom en del kunder före kl. 12. Efter kl. 12 så hade jag det ganska lugnt och kunde fortsätta med förberedelserna inför Quiltköping. Jag skar till en hel del tygbitar 33 x 110 cm, och han även sy upp en ny liten necessär av ett av tygerna ur Benartex-Kanvas tygserie "Autumn splendor". Bild på de här tygerna har jag visat i ett tidigare blog-inlägg. Idag skall jag fortsätta med förberedelserna. Håller för närvarande på att trycka upp mönster på den nya stjärnlöparen, som jag och Kristina arbetat med en hel del under sommaren. Mönstret är nu helt klart. Sedan skall jag skära till fler 33 x 110 cm bitar av tyger som jag fått hem tidigare. Jag hoppas att vi ses i Lidköping den 2 till 4 september.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar