tisdag 12 juli 2016

Öppet i Syateljén den 16 juli 2016 kl. 10.00-12.00

Igår kom det hem några efterlängtade tyger. Tyvärr inte alla som var restnoterade vid leveransen den 9 juni. Under de dagar som gått sedan mitt förra inlägg har jag i alla fall försökt sy upp lite nya "mug-rugs" och använt mig av 60 gradiga liksidiga trianglar. Jag har lite snöat in på att sy med 60 gradiga liksidiga trianglar. Det är jätteroligt och kan bli så många variationer. Nu har jag inte gjort några större variationer av mina "mug-rugs" förutom två av dem. Dem har jag sytt i en minivariant, som är endast 12,5 cm höga och 19 cm breda, och det är bilden efter de två bilderna av de tyger jag fått hem igår. Det var två motivtyger och två nya nyanser av grönt av tygserien Quilters Linen. Har upptäckt att jag inte har så många gröna tyger. De övriga färgerna har jag haft sedan tidigare.

Jag kommer även att ha lite sommarrea på en del av mina tyger och en massa småbitar som jag nu bestämt får gå iväg till ett rimligt pris.

Välkomna!!


 


Mini Mug-Rug

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar