torsdag 21 juli 2016

Första semesterdagen den 21 juli 2016

Idag har jag min första semesterdag på en längre tids ledighet, åtminstone fram till första veckan i oktober. Jag har haft syabstinens sedan lördagen den 16 juli, så idag har jag ägnat tiden åt att försöka sy upp något av två av tygerna som kom hem för två veckor sedan. Dels är det Robert Kaufmans svarta halvlinnetyg som är så fin i kvaliteten, och sedan är det ett jättehäftigt tyg som är fullt av färger och mönster.

Den här väskan är inte riktigt färdig, det fattas en axelrem och två kortare handledsremman. Här har jag tänkt att man både kan ha väskan som handväska eller som axelremsväska, beroende på vad man känner för.

For my foregin followers:
Today I have my first day of a long vacation which will last at least until the first week of October 2016. I have had an urge for sewing so I have been in my sewing studio the whole day, and now I will show you a Picture of a new bag I made. The bag is not completely finished yet, but the thing missing is the bag handles. I plan on making both a shoulder strap or shorter handbag handles, you can use both.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar