måndag 13 juni 2016

Nya tyger anlände 2016-06-09!

Torsdagen den 9 juni kom det hem en leverans tyger. Det var 13 tyger av 22 beställda. Nio rullar var restnoterade, och bland de 9 rullarna var det naturligtvis sådana tyger som jag verkligen såg fram mot att få. Har dock under tiden 2016-06-10--12 försökt sy upp ett par nya alster av de tyger som kommit hem. Sydde ytterligare en stjärnlöpare samt två bordstabletter med stjärnor. Stjärnorna i bordstabletterna är sydda av överblivna stjärnspetsar från bordslöparen. Ett bra sätt att ta till vara de överblivna trianglarna på. Sedan har jag sytt upp en ny väskmodell, som jag visar bild på. Den är inte färdigsydd än, eftersom jag inte hunnit med att sy axelremmen och att montera axelremsfästen. Men det hoppas jag hinna klart under veckan som pågår.
Här nedan kommer lite bilder på tygerna, duk, bordstablett och väska.

Bilder på  tyger:
 

 
 
Bild på bordslöpare och bordstablett:
 
 
Bild på väska, som ej är färdig än:

For my foreign followers:
On June 9, 2016, I received some fabrics from my agent in Denmark. Above you can find some pictures of the fabrics as well as some projects I finished during the weekend. It is one table runner with stars, one placemat, sewn from left over triangles from the table runner, and a new model of a smaller purse, which is not finised yet. The shoulderstrap is missing. I hope to finish the purse during the up-coming weekend.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar