tisdag 8 mars 2016

Saxar är bra att ha!

Idag har jag lyckats sy lite, och det blev en liten necessär av mönstret AnnaLi. Den här necessären tror jag att jag kommer att förvara mina sysaxar  i, så att mina nära och kära förstår att de saxar som finns i den här necessären inte får användas till annat än tyg och tråd. Tyvärr har mina saxar en tendens att försvinna eller bli slöa, eller få små jack lite här och där, vilket innebär att de inte klipper tyg så bra längre. Detta är irriterande, så en sax-förvaring är nog inte fel.

Jag har som vanligt sytt den här necessären på min Husqvarna Saphire 960, vilken är en helt underbar maskin med många dekorsömmar och otroligt bra matning av tyget. Är så nöjd med den.

Här kommer bilden:

For my foreign followers:

Today I have managed to sew a small purse, in which I intend to store my scissors. I have a lot of scissors, but they tend to disappear and someone in the family uses them to cut materials not suited for scissors. My scissors are intended to cut fabric. I hope family members will now understand that the scissors stored in this little purse, are not for use by anyone else but me. As usual I use my Husqvaran Saphire 960 when I am sewing. This machine is fantastic with a lot of different decorating stitches and has a fantastic fabric feed.

Here is a picture of the purse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar