fredag 11 mars 2016

Öppet i syateljén 2016-03-19

Vill bara informera om att jag planerar att ha öppet i min syateljé den 19 mars 2016 kl. 10.00 - 14.00. Sista lördagen i mars månad infaller på Påskafton den 25 mars 2016. Då tänker jag hålla stängt. Förra året hade jag öppet på Påskafton, men det kom inga kunder alls, de hade väl planerat för annat än att handla tyger. Det positiva med att jag hade öppet den lördagen, var att jag hade städat ateljén och sedan hade jag tid att sy på mina egna projekt.

Igår, torsdagen den 10 mars 2016, var jag på en fantastiskt trevlig kurs hos Quiltbiten, Uppsala. Kursens namn är "Hunters Star". Kristina som är en oerhört pedagogisk lärare hade sammanställt ett fint kursmaterial och med den metod för att sy ett "Hunters Star" block, som hon lärde ut, så kan man göra blocken i vilken storlek man vill, och det tilltalade mig och övriga 7 kursdeltagare. Vi hade en mycket trevlig kväll i sömnadens tecken. När jag sytt klart rätt antal "Hunters Star"-block, så kommer jag att lägga upp bild på den bordslöpare som jag planerar att sy av blocken.

Jag har även hunnit sy två nya små "necessärer" av mönstret "AnnaLi" och den här gången har jag sytt den näst största storleken i mönstret. Här kommer bilder på de två "necessärerna".

For my foreign followers:

I plan to have my studio open on March 19, 2016, between 10.00 and 14.00. The reason for this is that the last Saturday of the month is on March 25, and this Saturday is in connection with the Easter Holidays.

Yesterday I took part in a quilting class at the shop "Quiltbiten" in Uppsala. The class was on a quilt block called "Hunters Star". Kristina, who is the teacher of this class, is a fantastic teacher, and her ability to make diffucult things easy, is amazing. I am so happy that I thook part in this class, and so were the other 7 participants. When I have sewn a correct amount of "Hunters Star"-blocks, I will show you pictures of the projekt.

I have also sewn another two small purses with the pattern: "AnnaLi". The purses are of a somewhat smaller size, than I usually make. Here below are the pictures.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar