måndag 14 september 2015

Öppet Lördagen den 26 september 2015, kl. 10.00 - 14.00

Tiden fortsätter att rusa iväg, och ibland önskar jag att den kunde stanna upp lite. Nu är det snart slutet på september och förra helgen var jag på kurs anordnad av Maria Bussler och ledd av Jaqueline de Jonge, som har företaget BeColourful Quilts. Kursen var helt fantastisk och jag hann i alla fall sy klart cirka hälften av alla delar som ingick i quiltmönstret "Happiness". Är förvånad över mig själv att jag lyckades få ihop så pass många delar. Ser nu fram mot kommande torsdag-fredag, då jag ämnar sy klart överdelen i den lilla väggbonaden. Visar bilder när samtliga delar till överdelen är färdiga.

Vill också passa  på att tacka Maria Bussler för ett fantastiskt arrangemang. Samtliga 16 deltagare i kursen kunde inte ha haft en bättre värd än Maria, som är en mycket generös och omtänktsam person. Hennes man, Greger, hjälpte också till, med matlagningen på söndagen och sedan hade han gjort en hel kartong med praliner, som Maria bjöd på. Är så tacksam att jag fick deltaga i kursen och skulle väldigt gärna vilja deltaga i kommande kurser som Maria planerar för.

Nu väntar jag på att få hem ytterligare tyger och behöver förbereda inför kommande evenemang med Rikstäckets årsmöte den 2 till 4 oktober i Upplands Väsby. Hoppas verkligen att tygerna hinner komma. Enligt ordern skulle de levereras i september.

Nu har jag som nämnts i rubriken öppet i min lilla syateljé den 26 september 2015 mellan kl. 10.00 - 14.00.

Jag planerar även att deltaga i Syfestivalen i Älvsjö den 23 - 25 oktober 2015.

Om jag lyckas få ordning på syateljén efter Syfestivalen, så hoppas jag kunna ha öppet den 31 oktober, men information om hur det blir med den saken, återkommer jag till senare.

Ha nu en riktigt trevlig kväll, för nu måste jag gå och lägga mig. Klockan är snart 23.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar