torsdag 26 februari 2015

Influensatider!

Den 14 februari åkte jag på en influensa som nu efter två veckor fortfarande påverkar mig. Har en förfärlig hosta och har fått s.k. förkylningsastma. Känner mig oerhört less, trött och sliten och deprimerad. Har tyvärr varit tvungen att ställa in den kursen jag lovat hålla för 10 damer i gruppen: "Flink i handen" den här helgen. Känns inte roligt, men jag hade inte klarat av att ha kurs i två dagar och att sova borta, ifall jag skulle få ett astmaanfall.

Eftersom det är sista lördagen i februari månad i morgon, försöker jag i alla fall att ha öppet i min syatelje mellan 10.00 - 14.00.

Har precis fått hem lite nya tyger. Dels halvlinnetyget som jag brukar sy som en del i väskan "AnnaLi". Sedan har jag fått hem ett tyg med noter på i svart med kopparfärgat tryck i stället för guldtryck. Dessutom fick jag hem ett jättefint blommigt tyg utan guldtryck. Sedan kom det hem 6 rullar med så kallade "Shot"tyger, som är vävda i två färger för att generera mer lyster. De tygerna ligger på 150 cm bredd. Har börjat sy på ett täcke av de här tygerna och kommer att lägga ut en bild på hur jag tänkt att det skall bli. Väntar även på att få hem tyger från Robert Kaufman Fabrics idag. Hoppas att de kommer.  Skall försöka lägga ut lite bilder på de här tygerna när de kommit.

Önskar Er alla en trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar