söndag 1 februari 2015

Äntligen lite sömnad!

Igår hade jag min första öppna dag för 2015. Jag hade lite januarirea på batiktyger och sedan hade jag 10 % på alla andra tyger. Det var en jättetrevlig dag och jag hade 17 kunder, trots hotet om snöoväder hela dagen. Här i Uppsala har det inte kommit så mycket snö, men nu på kvällen håller temperaturen på att krypa ner och för närvarande är det någon enstaka minusgrad. Det här innebär väl att det kommer att bli jättehalt på trottoarer och vägar i morgon. Då gäller det att komma ihåg att ta broddar på stövlarna. Jag är jätterädd för att ramla. Förra vintern ramlade jag rakt baklänges och slog i bakhuvudet i asfalten två gånger inom loppet av ett par timmar och sedan dess är jag som sagt rädd för att ramla igen. Erkänner att jag inte varit speciellt ledsen över den vinter vi haft hittills. Det har ju trots allt varit ganska milt och inte så mycket is och snö.

Den här helgen har jag även kommit mig för att sy lite. Det har varit skralt med sömnaden de senaste två månaderna. Nu hoppas jag att skaparglädjen och lusten att sy skall återvända. Tänker åka till syfestivalen på fredagen den 13 februari för att se om det finns några nyheter på sömnadsfronten, som man kan låta sig inspireras av.

Här kommer i alla fall lite bilder på det jag lyckats sy under helgen.

Här har jag sytt en aftonväska med metallbygel. Tyget kommer från Robert Kaufman Fabrics. Tyvärr är bilden lite mörk.
Ytterligare en necessär efter mönstret AnnaLi. Det här är den största modellen i mönstret. Tyget är japaninspirerat och kommer från Robert Kaufman Fabrics.
Här har jag sytt en liten börs för småmynt. Den är bara 8,5 cm hög och 12,5 cm bred, så mycket får man inte plats med i den. Det är ändå ett bra sätt att ta reda på lite tygrester som är för små för att göra något större med. Även här kommer tyget från Robert Kaufman Frabrics ur en serie som heter "Lavish". I mitten av mars väntar jag hem fler tyger ur den här serien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar