fredag 12 september 2014

Städning i syateljen!

Nu har det gått en vecka sedan evenemanget Quiltköping i Lidköping. Det var som vanligt mycket trevligt att delta i Quiltköping 2014. Nästa evenemang är planerat till 2016 och då kommer det att bli 10-årsjubileium. För dem av Er som aldrig besökt detta trevliga evenemang, kan det varmt rekommenderas att redan nu planera in för detta 2016. Själv hade jag ju min lilla verksamhet med mig och försäljningen gick över förväntan. Jag har ju blivit modern, har skaffat mig en Samsung Galaxy läsplatta och en trådlös kortläsare från iZettle så att jag kan ta betalt med kort. Det var första gången jag använde mig av den här supermoderna utrustningen och det fungerade oklanderligt, även om jag hela tiden kände mig osäker på att jag hanterade detta på ett korrekt sätt. Men det fungerade som sagt fantastiskt bra. Jag har även insett att jag nog förlorat en hel del försäljning vid de mässor jag deltagit i på grund av att jag tidigare inte kunnat ta kortbetalningen. Men det har det ju blivit ändring på.

När vi kom hem från Quiltköping förra söndagen den 7 september kl. 23.30, så slängde vi bara in allt material som jag hade haft med mig till Lidköping i min atelje, och nu ser det ut som sju stormar dragit igenom ateljen. I går kväll försökte jag städa undan lite av förödelsen, och idag måste jag fortsätta. Vill ju få lite ordning till dess jag skall ha öppet nästa gång, lördagen den 27 september 2014.

Tyvärr har jag inte lärt mig hur jag skall föra över bilder från läsplattans kamera till min dator än, men jag skall öva på det. Här kommer i alla fall en bild på någon av de små väskor jag sytt efter mönstret AnnaLi, som Kristina och jag arbetat med tillsammans inför lanseringen av mönstret vid Quiltköping 2014. Vi sålde en hel del av mönstret, så jag hoppas att det blir populärt.

 
Väskan AnnaLi i fyra storlekar: stor, mellan, liten och mini. Mini är minst men den går i alla fall att lägga ner lite väsentliga saker i, som t.ex. kreditkort.
 
Hoppas vi ses lördagen den 27 september.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar