söndag 17 augusti 2014

Planering inför öppet den 30 augusti 2014

I torsdags fick jag hem nya jultyger och lite annat. Håller som bäst på att försöka få ordning på alla de tygbitar som jag har klippt till i storlek 33 x 110 cm. Det blir en hel del av 11 + 4 nya tygrullar. Sedan upptäcker man ju att de här tygerna går att kombinera ihop med tyger som köpts in tidigare, så då tar allt lite längre tid att göra klart. Men det går sakta framåt och som jag skrivit i rubriken så planerar jag att ha öppet den 30 augusti 2014, mellan kl. 10.00 - 14.00. Jag har nu även skaffat mig en kortläsare som kopplas till mobiltelefonen, så nu kan jag ta betalt med kort. Den 5 - 7 september åker jag till Lidköping för att deltaga i det trevliga arrangemanget, Quiltköping. Det ser jag fram mot, för trots att det är mycket jobb, så är det också väldigt trevligt och avkopplande och framför allt så träffar man så många trevliga "syvänner" som man inte sett på ett tag.

Härom dagen fick jag en kommentar på de nya tygerna lag lagt in i mitt förra inlägg. Det var en av mina kunder som tyckte att tygerna inte alls var speciellt snygga och att det inte var så ovanligt. Riktigt vad personen i fråga menade med att det inte var så ovanligt, förstår jag inte. Men som tur är så ser vi olika på tyger och vad en del tycker om tycker andra är gräsligt fult. Det får man acceptera. Själv tycker jag mycket om färgglada tyger med guld och silvertryck på. Jag uppskattar även andra tyger, men fastnar väldigt lätt för de förstnämnda.

Här nedan har jag i alla fall sytt två saker av de tygerna som jag lagt ut en bild på i mitt förra inlägg.

Som vanilgt har jag sytt upp en liten väska/necessär av ett av tygerna. Tyvärr blev den här lite överarbetad. Skulle ej tagit med broderisömmen i överkanten. Det här blev inte helt lyckat.


.Sedan har jag sytt en duk av det blå viggmönstrade tyget. Om man klipper till liksidiga trianglar och försöker klippa till dem på exakt samma mönsterområde, så kan man få roliga kaleidoskopeffekter. Har kanske inte fått det helt perfekt, men roligt är det. Det går att få ut hur mycket olika mönster som helst.
Här är ytterligare två stjärnor. Tyvärr hinner jag inte sy ett helt täcke av det här tyget till Quiltköping, utan det blir mindre projekt som blir klara på en dag.
 
Hoppas vi ses i Lidköping den 5 - 7 september 2014. Ni är naturligtvis också välkomna till min atelje den 30 augusti.

2 kommentarer:

  1. Söt necessär, inte alls överarbetad. Gillar att du använder dig av mönstersömmar. Fina kalejdoskopblock. Ser framemot 30/8.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Cissi för dina vänliga kommentarer. Du är så välkommen den 30 augusti.
      MVH
      Christl

      Radera