torsdag 1 maj 2014

Ny minibörs!

Idag, söndagen den 1 maj 2014, har jag sytt och städat i syateljen hela dagen. Håller på att gå igenom alla mina tyglådor där jag en gång lagt ner halvmeterstora tygbitar av de flesta tyger som jag någon gång köpt in, i tron att jag skulle hinna göra något av dem. Har insett att så inte kommer att bli fallet, utan har nu börjat göra i ordning de här tygbitarna och tänker REA bort dem vid nästa öppetdag i syateljen, lördagen den 31 maj 2014, kl. 10.00 - 14.00.

Idag har jag i alla fall lyckats få ihop två necessärer, en lite större, med ett tyg designat av Laurel Burch. Laurel Burch föddes den 31 december 1945 och gick tyvärr bort aldeles för tidigt den 13 september 2007. Hon designade fantastiskt färgrika tyger och många av hennes tyger hade katter och hästar som motiv. Idag, när jag städade i mina tyglådor hittade jag som sagt en liten bit av ett av de här tygerna.

Sedan har jag försökt överträffa mig själv när det gäller att sy små "necessärer". Den jag sydde idag blev 5 cm bred och 3,5 cm hög. Jag sydde den på precis samma sätt som de större necessärerna jag brukar sy. Roligt var det i alla fall att jag lyckades.

Här nedan kommer bilderna. Önskar Er nu en fantastisk maj månad, och hoppas att värmen återkommer. Idag var det sol, men kallt, och natten mellan 30 april och 1 maj kom det en del snö som låg kvar fram till eftermiddagen.

 Necessären med tyget som Laurel Burch har designat.
 Här är baksidan på necessären med tygert av Laurel Burch på framsidan.
Här är den lilla "necessären", 5 cm bred och 3,5 cm hög. Blixtlåslöparna ser jättestora ut.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar