fredag 24 januari 2014

En Extra Ledig Dag

Hej, idag har jag varit ledig, tagit ut en extra dag inför helgen. Det känns jättebra, och det är inte klokt vad man hinner med om man koncentrerar sig på det man håller på med. Större delen av dagen har jag tillbringat i tvättstugan och en del av väntetiden mellan start och stopp av tvättmaskiner har jag tillbringat i mitt lilla krypin, syateljen. Jag har hunnit göra klart 3 halvfärdiga necessärer, och här nedan ser ni resultatet.

När jag nu ser dem så här på bild, så kanske de inte blev riktigt som jag tänkt mig. Ibland blir de bättre på bild och ibland blir det bara "jaha", kanske inte det bästa jag gjort.

 Likaså med den här necessären. Inte den mest färgrika jag kan tänka mig. Det finns bättre tygkom-binationer.

Den här blev väl bäst av de tre som jag gjort klart idag.

Nu tänker jag gå och lägga mig för att vara riktigt pigg tidigt i morgon, så att jag kan gå ner till atlejen och städa undan en del inför REA:n.
Har bestämt att cirka 20 tygrullar skall gå på REA för 80 kr metern, och tänker även REA bort en hel del av mina cellofanpackade tyger till halva priset.

Vi ses kanske i morgon. God Natt på Er alla. Sov Gott!

Christl Richter-Frohm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar